Tuesday, November 17, 2009

Nokia minta pulangkan pengecas berisiko

BANDAR SERI BEGAWAN, Jumaat - Nokia baru-baru ini memulakan program pertukaran pengecas di mana pengguna yang mempunyai pengecas Nokia yang dikilangkan oleh sebuah pembekal pihak ketiga disyorkan untuk menukar pengecas berkenaan untuk penggantian percuma.

Nokia dalam kenyataan dikeluarkan hari ini menjelaskan, pihaknya mengenal pasti isu kualiti produk yang berpotensi dengan pengecas tertentu dikilangkan oleh satu pihak ketiga pembekal.

Sementara itu, penutup plastik pengecas yang terjejas boleh menyebabkan longgar di samping menampakkan komponen dalaman pengecas dan berpotensi menimbulkan bahaya kejutan elektrik jika komponen dalaman tertentu disentuh.

Hanya satu jumlah yang terhad pengecas mengikut jenis model tertentu dikilangkan oleh satu pembekal pihak ketiga yang tunggal adalah dalam skop program pertukaran.

Antara model pengecas itu seperti AC-3E dan AC-3U yang dikilangkan di antara 15 Jun 2009 dan 9 Ogos 2009 serta model AC-4U yang dikilangkan di antara 13 April 2009 dan 5 Oktober 2009.

Sehubungan itu, pengecas yang dikenal pasti dalam program itu adalah pengecas yang mempunyai dua jarum dan untuk keterangan lanjut mengenai program itu orang ramai boleh melayari laman web di http://chargerexchange.nokia.com atau menghubungi di talian +6732430801 sambungan 555.

No comments:

Post a Comment