Monday, November 23, 2009

'Pelacur' ditahan bersama pelanggan

BANDAR SERI BEGAWAN, Jumaat - Dengan kerjasama dan maklumat dari orang ramai, Unit Penumpasan Perjudian dan Maksiat, Pasukan Polis Diraja Brunei berjaya menahan 12 wanita warga-negara China yang dipercayai terlibat dalam kegiatan pelacuran.

Dalam operasi petang semalam, unit berkenaan membuat serbuan ke atas sebuah hotel di Daerah Brunei Muara pada kira-kira pukul 3.45 semalam setelah menerima maklumat orang ramai dan berjaya menahan 12 orang wanita terbabit, kata polis dalam kenyataan hari ini.

Ketika pemeriksaan dijalankan, pegawai-pegawai unit itu mendapati salah seorang daripada wanita berkenaan sedang bersama seorang lelaki yang dipercayai pelanggannya.

Pemeriksaan lanjut membawa kepada penemuan beberapa barang bersama mereka termasuk kondom, bahan pelincir KY dan alat pencuci kelamin wanita, tambah kenyataan.

Berikutan pemeriksaan ke atas kesemua 12 wanita itu, polis menemui sejumlah wang dalam pelbagai mata wang iaitu sebanyak wang Brunei sebanyak $9,898.20, 2,382 ringgit Malaysia, 9,049.50 yuan China, 523 dolar Singapura dan $186 dolar Hong Kong.

Polis menyatakan penghargaan dan menyeru orang ramai untuk terus bekerjasama dengan memberikan maklumat dan membuat laporan mengenai dengan kegiatan-kegiatan yang melanggar peraturan serta undang-undang.

No comments:

Post a Comment