Friday, July 16, 2010

Baginda Sultan bersama rakyat dalam majlis doa kesyukuran

BANDAR SERI BEGAWAN, Rabu - Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, Sultan dan Yang Di-Pertuan Negara Brunei Darussalam malam ini berkenan berangkat bersama-sama rakyat Baginda ke Masjid Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah bagi menunaikan solat fardu Maghrib berjemaah, membaca surah yaasin, tahlil dan doa kesyukuran bersempena dengan Sambutan Perayaan Ulang Tahun Hari Keputeraan Baginda Sultan ke-64.
Berangkat sama ialah Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Mahkota Pengiran Muda Haji Al-Muhtadee Billah, Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Bendahara Seri Maharaja Permaisuara Pengiran Muda Haji Sufri Bolkiah, Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda Haji 'Abdul 'Azim dan Yang Teramat Mulia Paduka Seri Duli Pengiran Muda 'Abdul Malik.
Keberangkatan tiba Baginda Sultan di Jame' 'Asr Hassanil Bolkiah telah dijunjung oleh Menteri Hal Ehwal Ugama, Pengiran Dato Seri Setia Dr Haji Mohammad Pengiran Haji Abdul Rahman.
Majlis bermula dengan solat fardu Maghrib berjemaah diimamkan oleh Ketua Hakim Mahkamah Syariah, Pehin Dato Paduka Seri Setia Haji Yahya Haji Ibrahim, disusuli dengan solat sunat hajat diimamkan oleh Hakim Mahkamah Tinggi Syariah, Pehin Dato Paduka Seri Setia Haji Salim Haji Besar.
Majlis kemudiannya diteruskan dengan membaca surah yaasin dan tahlil yang dipimpin oleh Timbalan Mufti Kerajaan, Pehin Dato Paduka Seri Setia Haji Suhaili Haji Mohidin. Sesudah itu Doa Kesyukuran pun dibacakan oleh Mufti Kerajaan, Pehin Dato Paduka Seri Setia Dr Haji Abdul Aziz Juned.



Mengakhiri majlis ialah solat fardu Isyak berjemaah yang telah diimamkan oleh Pehin Dato Paduka Seri Setia Haji Abdul Hamid Bakal. Turut kelihatan di saf pertama sebaris dengan Baginda Sultan ialah bekas Perdana Menteri Malaysia, Tun Abdullah Haji Ahmad Badawi.

No comments:

Post a Comment