Sunday, July 25, 2010

Kes Pan Phoenix Dina ditangguhkan, didengar semula 27 Julai ini

BANDAR SERI BEGAWAN, Rabu - Kes ke atas Pan Phoenix Dina (B) Sdn Bhd dan tiga pengarahnya yang didakwa mengambil deposit secara haram ditangguhkan hari ini dan kes akan didengar semula pada Selasa, 27 Julai 2010.
Bagaimanapun, dua daripada defendan, Md Azlan Haji Md Yussof dan Abdul Hamid Haji Simpol yang mengaku bersalah ke atas pertuduhan, telah diikat jamin untuk hadir pada Khamis 29 Julai, pada pukul 11 pagi.
Merujuk kepada laporan yang dibuat kelmarin mengenai prosiding kes itu, pihak pendakwa hari ini menjelaskan bahawa tiada perjanjian atau syarat telah dicapai atau dipersetujui dengan ketiga-tiga defendan, seperti yang dilaporkan dalam terbitan surat khabar kelmarin berhubung kes berkenaan.
Pihak Pendakwa raya diminta untuk mempertimbangkan beberapa perkara dan boleh mengesahkan bahawa pihak pendakwa tidak berhasrat jika bayaran dikenakan bagi menggunakan khidmat Queen's Counsel, Nigel Peters terhadap Md Azlan dan Abdul Hamid.
Queen Counsel, Nigel Peters menerangkan bahawa perkara itu tidak menjejaskan kedudukan atau pendirian pihak pendakwa raya terhadap defendan-defendan yang lain.

No comments:

Post a Comment