Sunday, January 03, 2010

Pencuri di hospital kena hukum

BANDAR SERI BEGAWAN, Rabu - Mahkamah Bandar Seri Begawan hari ini menjatuhkan hukuman penjara dua tahun enam bulan ke atas dua lelaki tempatan berusia 24 dan 28 tahun setelah didapati salah mencuri.

Kedua-dua lelaki itu didapati salah di bawah Seksyen 379 dan 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dalam satu kejadian di Hospital Raja Isteri Pengiran Anak Saleha dalam kenyataan akhbar pada 25 Disember, kata polis merujuk laporan akhbar pada 25 Disember.

Dalam kejadian di hospital itu, mereka melakukan curi pada 3 Disember di salah sebuah wad pada waktu subuh ketika mangsa sedang tidur. Barang yang dicuri termasuk satu telefon bimbit dan satu beg pouch yang berisi kad ATM.

Lelaki pertama mengeluarkan wang mangsa sebanyak $500 dari mesin ATM dengan memperoleh nombor laluan yang tertulis di atas kertas yang tersimpan dalam beg duit mangsa.

Setelah berjaya mengeluarkan wang itu, dia menyerahkan kad ATM berkenaan kepada kawannya yang kemudiannya mengeluarkan wang $200 melalui mesin ATM daripada akaun mangsa, kata kenyataan.

No comments:

Post a Comment