Friday, February 12, 2010

Brunei Halal diiktiraf dunia

BANDAR SERI BEGAWAN, Isnin - Jenama halal Brunei boleh menjadi Jenama Halal global pertama yang diiktiraf di dunia.

Pemangku Ketua Eksekutif Ghanim International Food Corporation Sdn. Bhd. Noel Shield menyatakan keyakinan ini semasa membentangkan taklimat peluang perniagaan kepada syarikat-syarikat Brunei dan Thailand dan Brunei Halal pada seminar Pembinaan Kapasiti : Memenangi Pasaran Asean di sini hari ini.

Dalam taklimatnya itu, beliau berkata: "Jika kita melihat ke seluruh dunia sekarang, belum ada lagi satu Jenama Halal yang diiktiraf, maka itu kami berhasrat untuk menjadikan Brunei Halal sebagai yang pertama mendapat pengiktirafan dunia."

Ghanim International Food Corporation Sdn. Bhd. telah menjadi agen pemasaran bagi Jenama Brunei Halal ke peringkat antarabangsa.

Mengenai produk-produk di bawah Jenama Brunei Halal, Shield berkata: "Kesemua produk yang dijual di bawah label Jenama Brunei Halal ditumpukan kepada operasi peruncitan besar dengan reka pembungkusan yang menarik.

"Program-program pemasaran termasuklah promosi melalui TV, akhbar, majalah, promosi peruncitan serta acara negara.

"Mengenai penubuhan pejabat-pejabat jualan dan pemasaran di peringkat antarabangsa, beliau berkata, seorang ketua eksekutif yang baru akan dilantik tidak lama lagi.

Katanya, Jenama Brunei Halal sekarang ini mengambil kesempatan daripada pengiktirafan tinggi dunia terhadap Kerajaan Brunei yang begitu disanjung tinggi oleh dunia.

Seramai 26 pengeksport dari Thailand kini berada di Brunei untuk mencari peluang perniagaan dengan usahawan tempatan.

No comments:

Post a Comment